ברוכים הבאים
לקוחות יקרים, עקב עומס רב יתכנו עיכובים בזמני המשלוח
משלוח חינם בהזמנה מעל 299 ₪
ברוכים הבאים
לקוחות יקרים, עקב עומס רב יתכנו עיכובים בזמני המשלוח
משלוח חינם בהזמנה מעל 299 ₪
ברוכים הבאים
לקוחות יקרים, עקב עומס רב יתכנו עיכובים בזמני המשלוח
משלוח חינם בהזמנה מעל 299 ₪
אין ספק שטעם הבירה הוא כזה ששווה לרכוש, ושאין הרבה טעמים שזכו להיות מובהקים כמוהו. יחד עם זאת, כמו בהרבה סיטואציות בחיים, גם כאן אנחנו מחפשים לגוון, ויש לא מעט מבשלות המעוניינות להציע לנו גם בירה רגילה וטובה, וגם בירה בטעמים שיוכלו להפתיע גם את חובבי האלכוהול הגדולים ביותר. על מה מדובר ומאיפה להתחיל? התשובות מחכות לכם כאן.

בירות אחרות, שונות, וכאלו שגרמו לכם אפילו להרים גבה ולתהות אם הכל בסדר. אחרי הכל, מה רע בבירה כפי שהיא? מדובר במתכון בן אלפי שנים, ששימח, משמח וישמח כמעט כל תרבות אנושית - אז מאיפה הרצון להוסיף ולשנות?
אם עוררנו בכם תהיות קיומיות ואף התרעמות על הניסיון לשנות את הסטטוס קוו, אנחנו רוצים להבהיר שהנישה של בירה בטעמים לא נועדה לקרוא תיגר על הבירות המסורתיות, אלא רק כאופציית הרחבה וריענון למי שמעוניין להתנסות בטעמים חדשים. מכאן, אפשר להתקדם לפרטים העסיסיים והמרווים.
זוג בירות בטעמים

הבסיס הפשוט להפליא

בעוד רבים מהמשקאות הפופולאריים על המדף מכילים אינספור תרכובות עם חומרים בשמות לא ברורים, הרי שהבירה, כקונספט שומרת על הרכב מינימלי ואפקטיבי, בן ארבעה רכיבים בלבד: מים, כשתות, לתת או דגן ושמרים - ולפעמים, זה כל מה שצריך.
למעשה, בהרבה מהבירות בטעמים, לא צריך להוסיף כלום מעבר לפורמולה הרגילה, ובהן, הכל מסתכם בעניין של הסוגים והמינונים בשלושת המרכיבים העיקריים:
  • שמרים: מכיוון שמדובר בשם כולל לפטריות, ניתן למצוא כאן שפע של סוגים שונים, כאשר כל אחד מהם ישנה את הטעם והארומה. לדוגמא, בירות לאגר מצריכות תסיסה בטמפרטורה נמוכה יותר, מה שיוביל לטעם עדין, בעוד בירות אייל מצריכות טמפרטורות גבוהות יותר. כתוצאה שינויים אלו, נוצר מגוון רחב במיוחד. 
  • לתת: אם השמרים משפיעים ככה, על אחת כמה וכמה שהרכיב המהותי ביותר. בעוד רוב הבירות כיום משתמשות בלתת שעורה, ניתן להחליף אותה בדגנים שונים, שזמן קלייתם משפיע על צבע הבירה ועל סוגי הטעם (ככל שהקלייה קצרה יותר, כך הבירה תהיה בהירה ומתקתקה יותר, ולהפך).
  • כשות: ממש כמו שהתבשיל שהכנתם לא יהיה אותו דבר בלי התבלינים, כך גם ב"תבלין הסודי" של הבירה. במקור, הוא נועד בכדי לאזן את מתיקות המשקה, והוא גם מביא איתו אופציות רבות של גוונים, ארומות וטעמים משתנים.בירה וגרגירי חיטה

ועכשיו, אחרי היסודות - אפשר לבנות 

עד החלק הקודם, כנראה שלא תיתקלו בשום התנגדות, אבל אם תנסו לדבר עם הברומאסטר, הברמן או המלצר לגבי התוספות הבאות, יכול להיות שתיתקלו בפעירת עיניים, ואף בחוסר רצון משווע לשמוע על דבר כזה. נשמע מוגזם? לפעמים מדובר אפילו בהפרת חוק: במחוז בוואריה, ישנו חוק בן יותר מ-500 שנים האוסר להוסיף לבירה מרכיב כלשהו, והוא נאכף בחומרה עד ימינו.

מהם אותם מרכיבים מעוררי מחלוקת? אלו התוספות המיוחדות לבירות שכבר הפכו לשם דבר, וכוללות קבוצות כמו פירות, ירקות ועשבי תיבול. כך, תוכלו למצוא בירות המחוזקות עם אננס, מנגו, פפאיה, או עם רכיבים פחות שגרתיים כמו מלפפונים, בוטנים, דלעת, ואפילו סוכר לקטוז שהופך את הבירה ליותר "סמות'י" מאשר משקה חיטה מריר.

מחכים לכם עם שפע של הפתעות

אם עשינו לכם חשק להתנסות, אז מזל שהמשכתם לקרוא, מפני שבמשקאות הטורקי, תוכלו למצוא שפע רחב של בירות בטעמים מעניינים שיוכלו להפוך כל ישיבה, דייט או מסיבה לבלתי נשכחת. אנו מחכים לכם בחנויות או באתר, כולל אפשרות לייעוץ עם המומחים שלנו כדי למצוא את הטעמים שהכי מתאימים עבורכם.