ברוכים הבאים
לקוחות יקרים, עקב עומס רב יתכנו עיכובים בזמני המשלוח
משלוח חינם בהזמנה מעל 299 ₪
ברוכים הבאים
לקוחות יקרים, עקב עומס רב יתכנו עיכובים בזמני המשלוח
משלוח חינם בהזמנה מעל 299 ₪
ברוכים הבאים
לקוחות יקרים, עקב עומס רב יתכנו עיכובים בזמני המשלוח
משלוח חינם בהזמנה מעל 299 ₪
גם להם מגיע!
עם עליית המודעות לצליאק, השוק הוצף בלא מעט תחליפים למוצרי בסיס שיאפשרו גם להם ליהנות. אחד מהם הוא כמובן הבירה, שזכתה בעשור האחרון ללא מעט גרסאות מפתיעות שהוציאו את הגלוטן מהמשחק, אבל השאירו איתן טעמים מעולים. אז בין אם מדובר בשבילכם בהכרח או שאתם פשוט מחפשים כיוונים חדשים לדרינק הבא שלכם, המאמר הבא יעשה לכם סדר

בירה היא ללא ספק משקה חברתי, אבל עד לא מזמן, היו לא מעט אנשים שלא יכלו ליהנות ממנה. אוכלוסיית הסובלים מצליאק (או דרמטיטיס הרפטיפורמיס) כוללת מיליוני אנשים, אשר זוכים למענה איכותי רק בעידן המודרני. אחד מהסיפורים היותר מרתקים בקטגוריה הזו היא הבירה, אשר מציגה קולקשן מודרני רחב, ולא מעט רכיבים ייחודיים.

רגע, איך בכלל זה עובד?

גם ילד שעוד לא מורשה לשתות אלכוהול, יודע שהרוב המוחלט של הבירות מגיע מלתת חיטה ושעורה - אבל, הוא כנראה לא יודע את שני הדברים הבאים:
  1. למרות שיש גלוטן בחיטה ובשעורה, הוא עדיין לא מתפרק במהלך הבישול והתסיסה
  2. גם בבירות רגילות, יש שימוש בלא מעט חומרי גלם ללא גלוטן כמו תירס, אורז, כוסמת וכו'
למרות סעיף 1 ובזכות סעיף 2, נוצרה הנישה של בירות ללא גלוטן, אשר עוברות תהליך דומה, רק, כאמור, על בסיס אותם חומרי גלם, ביחד עם טכניקות מתקדמות שנועדו לשנות את המאזן הטבעי. בקבוקי בירה בשדה

ההבדלים הקטנים שחשוב להכיר

מכיוון שמדובר בנושא קריטי ואף מסכן חיים, חשוב להכיר את הניואנסים בעולם הגלוטן, אשר מתחלקים לשלוש קטגוריות עיקריות:
  • בירה מופחתת גלוטן - משהו באמצע. הבירה הנ"ל מורכבת בעיקר מרכיבים חפים מגלוטן, אך מוסיפים לתערובת גם שעורה או שיפון כדי לשפר את הטעם. לאחר מכן, משתמשים באנזים שמטרתו היא להוריד את כמות הגלוטן במשקה למינימום (מתחת ל-20 חלקים למיליון - שיעור המוכר גם בתור PPM). בארץ, בירה כזו שיכולה להבטיח שהשיעור המדובר אכן קיים, יכולה לקבל תואר של בירה "ללא גלוטן", אך במדינות אחרות היא תקבל אך ורק סימון של "מופחתת גלוטן" ולכן - אלו הסובלים מצליאק חמור צריכים לבצע מחקר מדוקדק. בשטח, ישנם צדדים שטוענים שגם בירות אלו בטוחות לשתייה, בעוד יש כאלו שטענו שהם עדיין סבלו מהצליאק לאחר צריכתן.
    הידעתם? ישנם מותגי בירות מוכרים כגון קורונה או קרלסברג אשר נמצאו כעומדות באותו התקן, זאת למרות שהן לא מיועדות לכך מלכתחילה.
  • בירה ללא גלוטן - כשמה כן היא. מדובר בבירה שכל כולה מבוססת על ייצור נטול גלוטן. בירות אלו בטוחות לשתייה (מבוקרת, כמובן) עבור כלל הרגישים לגלוטן.
  • בירה ביתית ללא גלוטן - על פניו, יש לא מעט בוטיקים ואישים אשר מציעים אלטרנטיבות נהדרות, אך ללא פיקוח רשמי, צריכת הבירות הללו היא על סמך האמון שלכם בהם ותו לא. ייתכן מאוד שמדובר במשקאות בטוחים לכלל האוכלוסיה, אך נדיר מאוד שהן יקבלו את הרישיון והסימון הרשמי ממשרד הבריאות.
בירה ללא גלוטן

השורה התחתונה (נטולת הסחור סחור)

ככל שהשנים מתקדמות, ניתן למצוא יותר בירות בקטגוריה, עם נתונים משופרים - עם דגש על הטעם, שבתחילת הדרך הוגדר כאלטרנטיבה נסבלת ולאט לאט, החל לצבור שם כבירה שגם אלו שיכולים לשתות בירה רגילה להתרשם. 
יחד עם זאת, לאלו הסובלים מצליאק חמור, מומלץ לבצע מחקר עומק ולצרוך אך ורק את הבירות המוגדרות נטולות גלוטן לחלוטין, בכדי למנוע מצבים לא נעימים.
אצלנו במשקאות הטורקי, תוכלו למצוא היצע נהדר של בירות ללא גלוטן מהארץ ומהעולם, כולל אפשרות לייעוץ כדי למצוא את הבירה המתאימה לכם, הן מבחינה בריאותית והן מבחינת הטעם. לחצו כאן כדי להזמין היישר מהאתר עד אליכם, או לצפות ברשימת החנויות שלנו.