ברוכים הבאים
לקוחות יקרים, עקב עומס רב יתכנו עיכובים בזמני המשלוח
משלוח חינם בהזמנה מעל 299 ₪
ברוכים הבאים
לקוחות יקרים, עקב עומס רב יתכנו עיכובים בזמני המשלוח
משלוח חינם בהזמנה מעל 299 ₪
ברוכים הבאים
לקוחות יקרים, עקב עומס רב יתכנו עיכובים בזמני המשלוח
משלוח חינם בהזמנה מעל 299 ₪
היא קיימת אלפי שנים, ועדיין מצליחה להחזיק במוניטין מרשים במיוחד. מאז רגע הגילוי שלה, הבירה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיי היום היום (והלילה) שלנו.
אם חשבתם שמדובר במשקה אחד מיני רבים, אנחנו שמחים לבשר לכם שממש בדקות הקרובות, תגלו עולם שלם עם היסטוריה ענפה, מגוון רחב של טעמים וסגנונות, הסברים מעניינים ועוד המון כיוונים שתוכלו לממש כבר ברכישה הבאה שלכם - כולל הכוונה לאחד המקומות הטובים ביותר לרכוש מהם בירה (למביני עניין)

עד כמה אתם מבינים בבירה?

אין כאן נקודות או נכון לא נכון, מסיבה אחת טובה: לא משנה כמה אתם מכירים את התחום, כנראה שעדיין אפשר להפתיע אתכם עם עוד פרט מידע או טריוויה שיוציאו מכם "וואו". 
המאמר הבא יתחיל מהבסיס, ומשם - יתרחב לעוד נושאים מרתקים כמו בירות מסוננות ולא מסוננות (מה לדעתכם התחיל קודם?), התפתחות עולם הבירות ללא גלוטן, סוגים שונים מרחבי העולם, מותגים שונים, בירות מרחבי העולם, ועוד. הכל מסודר לפי כותרות, כך שתוכלו להתחיל במה שהכי מעניין אתכם, כולל הפניות למאמרים מעמיקים בנושאים רלוונטיים. בירה וגרגירי חיטה

רגע, מה זה בירה?

  • מים (נראה לנו שאתם כבר יודעים במה מדובר),
  • לתת (דגן שעבר תהליך מיוחד של השרייה בחדר לח ולאחריו - ייבוש בחום, מה שיוצר סוכר מורכב בגרעין עצמו) - שיהפוך בהמשך לאלכוהול האהוב לאחר התסיסה,
  • כשות (צמח מטפס ממשפחת הקנאביים - כן, הקנאביים הללו) - נחשב ל"תבלין" של הבירה. אם אי פעם תיכננתם לרקוח בירה משלכם, תדעו שהסוג שתבחרו ישפיע ישירות על הטעם הסופי, ותוכלו להשיג וריאציות שונות לפי אופן השילוב (לדוגמא, יש הבדל בטעם ובארומה כאשר מצרפים את הכשות לפני או אחרי הבישול)
  • שמרים - יש לנו כבר מה להתסיס, אבל עם מה? השמרים הם פטריות (כן כן, גם אנחנו הופתענו בהתחלה) שמעכלות את הדגן ובתמורה, מייצרות אלכוהול (בעינינו, אחלה של דיל), וגם הם מחולקים למגוון קטגוריות שכל אחת מהן תוכל לייצר לכם טעמים מרהיבים (למשל - לאגר ואייל, שיטות בישול אליהן נחזור בהמשך).
אלו ארבעת המרכיבים הבסיסיים שקיימים כמעט בכל בירה אלכוהולית, ואם זה נראה לכם "פושטי" - תחשבו שוב. כמות הקומבינציות האפשרית בין כל הסוגים היא כמעט אינסופית, וזה עוד לפני שנגענו בניסויים שונים (למשל, שילוב של פירות, ירקות ואפילו ממתקים או טכנולוגיות חדישות). למעשה, על כל בירה שטעמתם - כנראה שיש כמה עשרות שטרם ניסיתם. מהם הסוגים השונים? הנה כמה חלוקות בולטות. 3 סוגי בירה

לאגר, אייל וחברים אחרים

כפי שכבר הבנתם, הדרך בה תכינו כל אחד מהמרכיבים יכולה להשפיע בצורה ניכרת על התוצר הסופי. החלוקה המוכרת ביותר (וכנראה גם הבסיסית ביותר, היא החלוקה בין שתי טכניקות תסיסה עתיקות ויעילות.
  • לאגר - התסיסה כאן היא תסיסה תחתית של השמרים, ובירות מהסוג הנ"ל לרוב יהיו בהירות, מוגזות למדי, ועם אחוזי אלכוהול נמוכים עד בינוניים.
  • אייל - תסיסה עילית של השמרים שתוביל לבירה כבדה, פחות מוגזת ולרוב משכרת יותר. בנוסף, טווח הטעמים כאן גדול יותר.
חשבתם שזה נגמר כאן? ההפך הגמור - הנה עוד כמה שיטות שיוצרות שילובים שזכו לפרסום כלל עולמי.
  • סטאוט - בירות אייל כהות שמכינים עם לתת קלוי. אחוזי האלכוהול נמוכים יחסית לאייל, אך זה לא מנע מהן להפוך לסגנון פופולארי מאוד בלא מעט פאבים.
  • חיטה - הלתת כאן היא כמובן כזו שמקורה בחיטה, מבושלת בשיטת אייל ומגיעה לתוצר זהוב ועכור עם אחוזי אלכוהול סבירים של 5%~.
  • IPA - כנראה ששמעתם את השם הזה בעבר, אבל האם ידעתם שהאות הראשונה מתייחסת ל-India? מדובר בבירה ששונעה למזרח הרחוק מבריטניה, והיא מתבטאת בכמות מכובדת של כשות שבזמנו שימשה לשימור הבירה למהלך התקופה, וכיום בעיקר משמשת לטעם קלאסי המשלב פירותיות ומרירות ביחד עם אחוזי אלכוהול גבוהים (ואם הקשבתם - אתם כבר יודעים שמדובר באייל).
התבאסתם שכתבנו רק 3 סוגים? אל תדאגו. במאמר הבא, תמצאו עוד הרבה מאוד סוגים מרתקים מרחבי העולם, ואפילו ההיסטוריה.

מה עם הסננים שלכם?

תגידו, את מה ראיתם קודם על המדפים - בירה מסוננת, או כזו שלא מסוננת? מצד אחד, אם עניתם א', כנראה שצדקתם, אבל טעיתם בו זמנית.
איך זה הגיוני? בקלות! מקור הבירה המסוננת הוא הימים שאחרי מלחמת העולם השנייה - הצרכן האמריקאי ביקש בירות צלולות ונקיות, והמבשלות הגרמניות שרואות בבירות כאלו ערך עליון נרתמו למשימה. כך, השוק הוצף בבירות מסוננות, אך כמו הרבה תחומים אחרים, גם כאן הציבור רצה להתנסות במקור, ואפילו להתחבר לשורשים וכך - הבירות הלא מסוננות חזרו לקדמת הבמה ובעצם, קיבלנו את הנוסחא הקלאסית במיתוג חדש.
מה עדיף? הדעות נחלקות לאינספור כיוונים, כאשר חלקן מתבססות על טעם והעדפה אישית (ועל זה אנחנו לא מתווכחים), וחלקן אפילו מייחסות יתרונות בריאותיים שונים. עם מי הצדק?
אנחנו לא הגענו להחלטה נחרצת - אבל כתבנו לכם לא מעט על הנושא,
ממש כאן. בקבוקי בירה בשדה

אוהבים לגוון? זה בשבילכם

גם מתכונות בני אלפי שנים יכולים לקבל גרסאות "רמיקס" מפתיעות במיוחד - ולפעמים אפילו מדובר בנגיעה "בקודש הקודשים" של הבירה - ארבעת המרכיבים העיקריים שלה.
בירות בטעמים נפוצות במגוון מבשלות, מדינות ומותגים, והן מתבססות בעיקר על שתי אסכולות עיקריות:
הראשונה היא האסכולה הקלאסית, בה עיקר ההתנסות מתבצעת במסגרת גבולות שיטות ההכנה המסורתיות, תוך התנסות עם מינונים וסוגים שונים של לתת, שמרים וכשות - כולל בחינת שיטות הכנה שונות (למשל שינוי בתזמון, בטמפרטורות וכו').
השנייה לוקחת את אלמנט הגיוון לקצה ומציעה לא מעט אופציות שונות שמחליפות את הדגנים, החל מפירות כמו אננס, מנגו ופפאיה, ירקות כמו מלפפונים ודלעת, ואפילו מאכלים מפתיעים כמו בוטנים או שימוש בסוכר לקטוז שיהפוך את הבירה למשקה הרבה "סמות'י" משחשבם.
כתבנו עוד על השילובים ומה שעומד מאחוריהם כאן, אבל חשוב לנו להבהיר: יש מקומות שרואים בחומרה כל התעסקות עם חומרי הגלם הבסיסיים, ויש אפילו מדינה מסוימת בה התנסויות כאלו נאסרו בחוק כבר לפני יותר מ-500 שנים. בקבוקי בירה שונים

גם להם מגיע!

לפעמים בהחלט נראה שבירה היא שטח אדום לכל מי שרגיש לגלוטן, אבל בשנים האחרונות, הוכח שההפך הוא הנכון: השוק מלא ורווה בבירות ללא גלוטן שחלקן ירשימו גם את אוהבי בירת החיטה הגדולים ביותר.
בדומה לטעמים, גם כאן הרעיון פשוט - שינוי של אחד או יותר מהגורמים, בכדי לאפשר תוצר סופי עם כמות גלוטן מופחתת או אפילו סינון מוחלט שלו (דרך אגב, חלק מאותם חומרי גלם קיימים בבירות רגילות).
לפני שאתם מתלהבים סופית ורצים לאתר שלנו כדי לקנות את הבירה ללא גלוטן הראשונה שאתם רואים למול עיניכם - עוד נקודה חשובה: התקן של "ללא גלוטן" משתנה ממדינה למדינה: חלקן מגדירות כמות מזערית של גלוטן ככאלו שעומדות בתקן, כך שאם אתם סובלים מרגישות מוגברת, כדאי לכם לבצע מחקר מדוקדק כדי לוודא שהבירה שאתם רוכשים באמת ראויה לתואר, ובכדי למנוע תקרית עגומה.
אם אתם רוצים לדעת מאיפה להתחיל, להכיר את העולם של הבירות הביתיות ללא גלוטן ואפילו לגלות שני מותגים מפורסמים שמחזיקים בתואר מבלי לנסות - לחצו כאן כדי להעמיק בנושא.

העולם המופלא של הבירות

אלו רק חלק מהנגיעות שיוצרות פסיפס מורחב ועשיר של בירות, כאשר חלקן הפכו למותגים בעלי שם עולמי ו/או ישראלי - הנה כמה מהמותגים המוכרים ביותר.
  • קרלסברג - בירת לאגר בהירה שקיימת כמעט 180 שנה ומקורה בדנמרק.
  • טובורג - בירת לאגר שהחלה את פעילותה בשנת 1873, שגם היא בעלת שורשים דניים.
  • מכבי - כנראה הבירה הישראלית המוכרת ביותר - בירת לאגר בהירה שהצליחה לגרוף 4 מדליות זהב בתחרויות בינלאומיות (אולי זה צריך להיות הספורט הלאומי שלנו?).
  • נשר - הבירה הישראלית הראשונה. מוכרת גם כבירה לבנה שפופולארית למדי בקרב הצעירים והלא בליינים.
  • גולדסטאר - המותג הישראלי המצליח ביותר, עם נתח שוק של 33%.
  • גינס - בירת סטאוט אירית וותיקה (משנת 1759) המחזיקה בטעם ייחודי, ללא גזים.
  • וייהנשטאפן - אם התפלאתם מזמן הפעילות של גינס, תדעו שזוהי המבשלה הפעילה הוותיקה ביותר, עם רפרטואר של מעל 1,000 שנים(!). היא נמצאת בבוואריה, ונחשבת כיעד תיירותי מפעים.
  • מלכה - מותג בוטיק ישראלי שזכה לפופולאריות "מהירה" יחסית תוך פחות מעשור. הבירה כיום נמכרת במגוון מקומות בישראל, עם וריאציות חיטה, בהירה, אדמונית, כהה והינדי.

אז, איך מסכמים בירה? עם עוד בירה!

אין לנו ספק שבלוטות הטעם שלכם כבר נכנסו לעבודה, ויש בכם צמא אדיר גם לבירה, גם למידע, וגם לעוד בירה על הדרך. אצלנו במשקאות הטורקי, תמצאו קולקשן אדיר של בירות מרחבי העולם, כולל טעמים, שילובים וסגנונות שיפתיעו גם את האספנים הוותיקים ביותר. 
אנו מחכים לכם במגוון סניפים או באתר עם אפשרויות למשלוח עד הבית באתר מאובטח, וכמובן - גם ייעוץ עם המומחים שלנו שישמחו לעמוד לשירותכם בכל נושא או שאלה, בין אם אתם חדשים בתחום או שוחים בחומר. לחצו כאן כדי להתרשם מהמבחר, ואנחנו אפילו נשמח להתרשם מהידע שלכם בנושא, בין אם מהמאמר ובין אם מלפניו :)